Sherlock 0301 reactie-post

askjdlksaja wat is air / bron

Leeswaarschuwing: ik heb nog nooit een artikel geschreven dat zo chaotisch is als het onderstaande. Het is eigenlijk een soort toetsenbord-puke en het resultaat van een wilde nacht met Sherlock (voel je vrij dat te interpreteren naar eigen inzicht). Het is wel geheel spoilervrij.

HOLY
FUCKING
MOTHER
OF
TEA

WHAT THE FUHJKFJSDKLFJSLKDJFKSLJL HELP HELP HELP CANNOT COPE CANNOT COPE. ASJDKALJDASLK

Oké. Oké. Ik kan dit. Laat me even een kopje kalmerende thee pakken, dan ben ik zo bij jullie terug.

sherlockoo

Right, ik ben nu zen genoeg om een samenhangend verhaal voor jullie te typen. Zoals jullie mísschien wel gemerkt hadden, zond de BBC een uurtje geleden (eindelijk) de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van Sherlock uit.

En mijn Himmel, al m’n vragen zijn beantwoord, aan al m’n verwachtingen werd voldaan en en en en en ik ben zo blij en hyper en fangirl met hoofdletter F (tijd voor een vierde kopje thee).

De eerste twee seizoenen van Sherlock heb ik denk ik in twee dagen (tijdens de toetsweek, ooooeps) gekeken. Ik weet nog hoe ik me na de laatste aflevering voelde. Nog nooit heb ik zo hard liggen janken om iets op de tv. Het was verschrikkelijk. Ik was de rest van de week van slag (MOFFAT!!!1! *shakes fist*). Meer dan een jaar heb ik moeten wachten op het vervolg. In die periode, waarin ik zelf de Sherlock uit ging hangen en probeerde het mysterie van de cliffhanger te ontrafelen, was ik bijna vergeten hoeveel ik eigenlijk van Sherlock hou. Nu hij dan eindelijk terug is .. ben ik weer net zo’n fangirl als toen.

Het was perfect. Ik wilde eerst een recensie schrijven, maar toen bedacht ik me dat dat ‘m waarschijnlijk niet gaat worden. Ik ben al onder de indruk van mezelf dat ik dit op een normale manier kan typen. Halló. Jullie willen niet weten hoe het er momenteel in m’n hoofd aan toegaat. Het is één grote chaos vol explosies en ontploffingen en boem.

GPOY / bron

The Empty Hearse was een fucking achtbaan en dan wel de beste achtbaan waarin ik ooit gezeten heb. Ik werd alle kanten op gegooid – emotioneel, maar ook in het verhaal. Je probeert mee te denken met Sherlock maar natuurlijk is hij je vijf stappen voor, en net als de puzzelstukjes in elkaar lijken te vallen, vind je een nieuw stuk dat er niet inpast en komt Sherlock met een nieuwe puzzel aanzetten.

Ik ben nu zo mind-blown dat het pijn doet, en opnieuw hartstikke verslaafd m’n favoriete aso. Als je Sherlock nog niet gekeken hebt, dan stel ik voor dat je dat NU alsnog gaat doen. Wat je ook op de planning hebt staan kan onmogelijk belangrijker zijn dan deze geweldige serie. (Wel even thee zetten van tevoren. En leg de zakdoekjes klaar, voor het geval dat).

Eindbeoordeling: A+ met glittersterretjes en bloemenkroontjes. 

P.S. WTF Rosalie twee artikelen op één dag? Alles goed? Net als bij mijn vorige artikel wilde ik jullie geen mosterd na de maaltijd serveren, maar gewoon direct de boel publiceren. You’re welcome.

8 gedachten over “Sherlock 0301 reactie-post

  1. Eva

    Aww, heb je maar een jaartje moeten wachten? :p
    (En moest je nu wenen na de laatste aflevering van het eerste seizoen of begrijp ik je verkeerd?)
    Maar ik ben het helemaal met je eens, en ik vind dat je het goed hebt kunnen onder woorden brengen. mijn artikel zou waarschijnlijk zoiets zijn:
    OMKDLSMLFDMKL LMFKDLMSK GKFGMLFKDMKG.

    1. Rosalie Berichtauteur

      Haha stfu, het was een hels jaar vol pijn en emotie en leegte (grapje. maar het deed wel pijn). Hahahahaha ‘wenen’ is een understatment. Ik heb mezelf drie weken met chocola onder een dekentje verstopt. De enige reden dat ik eruit kwam, was het feit dat ik door m’n chocolade-voorraad heen was.

        1. Rosalie Berichtauteur

          oh grapje dan begreep je me verkeerd ja, ik bedoelde Reichenbach :((

          Edit: oooh I see ik had een typo gemaakt, sorry! Komt door de shock van de aflevering haha

  2. Femke

    hahahah ik dacht dat niks je soepartikel (jeweetweldatartikelmetdesoepvergelijking) kon tippen, maar jawel hoor. Ik houd helemaal niet van (ik wilde bijna zeggen Spongebob door het plaatje, loool) Sherlock maar dit was geweldig.

    liefs!

    1. Rosalie Berichtauteur

      Je – je houdt niet – je houdt niet van Sherlock? *cries* haha, achja, what can I say, die ‘hysteria’ staat er niet voor niets in de titel hè :’)

  3. Daphne

    Een jaartje maar gewacht? Wat dacht je van TWEE JAAR? Nee grapje. Nee geen grapje, het was moeilijk. Maar zooooo de moeite waard. Echt, wauw, ik heb op precies dezelfde manier gekeken!

    1. Rosalie Berichtauteur

      Haha nee ik was een beetje laat met het ontdekken van Sherlock dus hoefde “gelukkig” minder lang te wachten :’) maar inderdaad, het was zeker de moeite waard <3

Reacties zijn gesloten.