Hoi vakantie

Ik heb vakantie. Vakantie. Vrije tijd. Ik kan doen wat ik wil. Yolo. En dat vijf weken lang! Hesjtek freedom.

Ik had het gevoel dat ik m’n blog heel erg verwaarloosde de afgelopen week, omdat ik zó druk was met de uni. Maar dat viel jullie misschien niet eens op, want er kwamen toch nog geplande artikels online et cetera. Alleen nu ik ineens in een soort zwart gat van vrije tijd val, heb ik ineens een soort plankenkoorts. Ik heb vijf weken = 5×7 dagen = 5x7x24 uur = 840 uur voor mezelf. Hallo. Wat moet ik met die kostbare tijd doen?

Om mezelf maar een beetje een productief gevoel te geven, heb ik een mini-bucketlist gemaakt van dingen die ik deze vakantie moet doen. Want lijstjes zijn fijn ha.

DE GROTE WAT MOET IK DOEN MET 840 UUR VRIJE TIJD?-BUCKETLIST
a,k,a, Roos’ vakantieplannen

1) 10 boeken (uit)lezen

Namelijk: De Belofte van Pisa, waar ik al sinds de publicatiedatum mee bezig ben; The Hobbit, waar ik al sinds de verfilming van Hobbit 1 mee bezig ben; A Clash of Kings, waar ik al sinds vorig jaar kerst mee bezig ben; The Casual Vacancy, die ook al meer dan een jaar op m’n nachtkastje ligt te versloffen; The Host, waar ik in ben begonnen maar (ik begin in herhaling te vallen) nog steeds niet heb uitgelezen; Crime and Punishment, die ik al lang wilde lezen maar waar ik nog níet in begonnen ben; Anna Karenina, zelfde verhaal als C&P; Madame Bovary, want I hartje Flaubert; The Thousand Autumns of Jacob de Zoet, want David Mitchell, en dan nog Kafka on the Shore want Murakami.

2) Trainen tot ik 5K kan lopen

Ik ook met m’n geweldige doelen. Maar in de vakantie gaat het me écht lukken. Ik ren nu zo’n 3K achter elkaar, na de vakantie moeten dat er minstens 5 zijn.

3) M’n eigen kookboekje in elkaar zetten

Pas vond m’n moeder stapels en stapels Allerhande’s en Foodies terug. Die heb ik even subtiel geconfisqueerd. Nu ga ik de lekkerste recepten eruit scheuren en in een mapje stoppen zodat ik m’n persoonlijke kookboekje heb. Nomm.

4) Schrijven

Deze activiteit valt uiteen in meerdere sub-activiteiten:
a. M’n forumverhaal moet nodig afgeschreven en geredigeerd worden.
b. Om eventuele radiostiltes te voorkomen ga ik proberen zo veel mogelijk artikels te schrijven voor WBH die ik als reserves kan gebruiken.
c. M’n hoofd zit zo overvol met inspiratie en ideeën voor verhalen dat ‘ie ook nodig eens geleegd moet worden. Dus ik ga mezelf he-le-maal loslaten op m’n toetsenbord deze vakantie. En zoals je in de poll kan zien, is er best een grote vraag naar dit soort artikels:

(laat je ook even horen als je nog niets hebt ingevuld! Helpt me heel erg in het beslissen waarover ik moet schrijven haha).

5) Reizen

Hallóóó gratis OV! Wat fijn dat jij er bent. Ik gebruik je bijna nooit, maar in de vakantie ga ik dat even inhalen. En als punt 7 goed uitpakt, kan ik ook nog eens fijn shoppen yeah.

6) Films en series kijken

Wanneer heb ik voor het laatst een serie gekeken? Láng geleden. Ik kijk zo nu en dan eens een aflevering van iets, maar echt actieve een marathon heb ik lang niet meer gedaan. Zelfde geldt voor filmavondjes. Dus tijd om dat even in te halen de komende 840 uur.

7) Werken & een baan vinden in Utrecht

Ik heb nog een baantje in de woonplaats van m’n ouders, maar daar kan ik normaal gesproken bijna nooit werken omdat het niet bepaald om de hoek is. Daarom was ik de afgelopen tijd een béétje blut. Dus in de vakantie ga ik even fijn geld verdienen, en daarnaast op zoek naar een bijbaantje voor de weekenden in Utrecht. Zo kan ik ook m’n Rock Werchter-kaartje terugbetalen aan m’n ouders, oepsie.

8) Meeten met al m’n middelbare school-vrienden

Want ik heb hen lang niet meer gezien en ik mis ze. Deze kan eventueel gecombineerd worden met nummer 5, 6 en deels met 3.

6 gedachten over “Hoi vakantie

  1. Magali

    Ik baal er stiekem wel een beetje van dat alle andere UC’s duizend weken vakantie per jaar lijken te hebben, en wij zielig twee weekjes kerstvakantie en één weekje spring break :’)

    1. Rosalie Berichtauteur

      Haha arme Amsterdammertjes. Had je maar naar Utrecht moeten komen <3 nee maar, volgens mij hebben we ook zo lang vanwege lab courses ofzo? Want als je een lab course gaat doen, is dat in de zomer- of kerstvakantie, en heb je ook "maar" twee weken vakantie met kerst.

Reacties zijn gesloten.