Sint zat te denken…

sinterklaas

Gelukkig heb ik wel glittery inpakpapier

Blaadjes vallen van de bomen (en ik van m’n fiets), het is begin december… tijd voor Sinterklaas! En dat brengt natuurlijk de jaarlijkse gedichtenstress met zich mee. Ik trek altijd het lootje van iemand die ik nét niet goed genoeg ken om een echt grappig, origineel en persoonlijk gedicht te schrijven. 
Wat de hele stress niet minder erg maakt, is de verwachtingen die iedereen van me heeft. “Ha, ja, die Rosalie, die schrijft zo leuk, dus haar gedichten zijn vast ook briljant”. Ha ha. No. Mijn gedichten slaan meestal honderd keer nergens op. Dit is het meest poëtische dat ik ooit geschreven heb. Overigens ook de enige keer dat ik me aan (semi)poëzie heb gewaagd. Poëzie en ik zijn gewoon niet meant to be.

Na al die jaren van oefening, heb ik besloten me er maar gewoon bij neer te leggen. Vanaf nu doe ik alles, maar dan ook álles, om het dichten te vermijden. Ik ga wel stripjes tekenen. Sprookjes schrijven. Ik ben zelfs bereid een woordzoeker te maken met als uitkomst XOXO SINT EN PIET als ik maar niet hoef te dichten. Je kan me de pot op met ‘oefening baart kunst’; als je iets echt niet kan, moet je het niet doen.

En zeg nou zelf, een persoonlijke brief zonder rijm is nog altijd beter dan zo’n standaard gedicht toch?

Ik ga proberen iedere week een column te schrijven, om m’n skills te verbeteren. Ik heb dit omgedoopt tot de 52 Columns Challenge. Klik hier voor meer. En ja, vandaag ben ik een dagje te vroeg omdat het morgen niet heel relevant meer is (: dus zie dit maar als een sinterklaascadeau van mij, voor jullie, haha.
4 gedachten over “Sint zat te denken…

  1. My writer's desk

    Haha, dichten is ook niet mijn sterkste punt! Ik vind altijd wel woorden die op elkaar rijmen, maar dan gaat het ook echt 3 keer negens over.. Dus helaas.. dat moeten we toch maar aan de andere over laten?!

    1. Rosalie Berichtauteur

      Haha, ja, dan krijg je zo’n random gedicht “Sint wilde een paard, met een staart, op een taart”. Nope. Nope nope. Ik hou het wel bij de surprise haha.

Reacties zijn gesloten.