Ik ben een béétje vergeetachtig

Planning yesssss

Planning yesssss

M’n hoofd is soms net een lekke zeef/vergiet/verzopen spons. De laatste tijd heb ik het iets extremer. Het gaat ongeveer zo:
08.47: (wil ontbijten, ziet dat er geen ontbijt is). Shite. Geen eten. Dan maar een banaan. En niet vergeten vandaag boodschappen te doen.
08.53: Ooops. Nog zeven minuten voor m’n college begint. Oké, snel jas aan en thee mee. (zet theewater op)
08.54: (rent naar boven om thee + mok te pakken)
08.54: (is boven). Ehm. Wat had ik ook alweer nodig? Oh, right, m’n tas. (pakt tas, loopt weer naar beneden)
08.55: Oh, het water kookt! Oh, fuck, m’n mok (loopt weer naar boven. Vergeet thee + mok dit keer niet)
08.56: (zet thee)
08.57: (rent naar buiten)
08.57: M’n tas! (rent weer naar binnen)
08.58: (en weer naar buiten)

Et cetera. En dan bedenk ik aan het eind van de avond dat ik geen boodschappen heb gedaan. Argh.Nadeel is dat het nu ook met meer serieuze dingen gebeurt, zoals de huisarts en m’n medicijnen, en opdrachten voor de uni. Of, zoals in dit geval: m’n column. Je zou toch verwachten dat ik na die paar weken automatisch op donderdag aan de columns denk. Nou, mooi niet dus. Ik dénk er wel aan, om half twee ’s nachts. Maar de volgende ochtend ben ik het vergeten. De hele dag ben ik bezig met van alles en nog wat, en dan, ’s avonds laat, krijg ik zo’n paniekmoment. OHJA. DEADLINE. HALP.

Die momenten zijn het ergst. In een flits bedenk je wat je allemaal nog moet doen. Sinterklaascadeaus halen. Fietsslot kopen. Artikels editen voor het magazine van de uni. Schrijvers van de artikels VANDAAG mailen. Docent mailen over je research topic. Maar daarvoor eerst nog dat boek uitlezen. En een artikel lezen voor antropologie. En een presentatie maken. En die fucking boodschappen doen.

Dus nu schrijf ik alles op. ALLES. Lunchen met een vriendin? Mailtje sturen naar m’n ouders? Blogartikels? Het komt allemaal in m’n agenda en planner. En het werkt. Zoals je ziet.

Ik ga proberen iedere week een column te schrijven, om m’n skills te verbeteren. Ik heb dit omgedoopt tot de 52 Columns Challenge. Klik hier voor meer.
2 gedachten over “Ik ben een béétje vergeetachtig

  1. Lisa

    Vervelend hè? :( Ik heb er ook wel last van. Maar opschrijven helpt echt, vind ik (en voordeel van alle leuke dingen ook opschrijven is dat je meteen terug kan zien wat je gedaan hebt). Succes!

Reacties zijn gesloten.