“Woooow, dat hadden we niet verwacht!!1!”

Een sfeerimpressie. Oh. Ja. / bron

Ik kijk normaal nooit naar talentenshows en die shit, want het kan me totaal niet boeien en ik erger me 77,13% van de tijd aan de jury (de overige tijd ben ik aan het doorspoelen of thee zetten, omdat er weer eens reclame is). Ik kwam dan ook op dit fragment* via sociale media, niet doordat ik zelf HGT heb gekeken. Veel mensen vallen over Gordon’s racistische opmerkingen. Nu wil ik die discussie niet naar mijn blog halen, maar in dit filmpje was er nog iets anders wat me opviel: “Had iemand dit verwacht? Nee toch?” Och, ja, want ik kon aan het uiterlijk van Xiao Wang zien wat hij ging doen. 

“Beter dan we verwacht hadden” is geen compliment als je verwachtingen gebaseerd waren op uiterlijke vooroordelen. Nee. Gewoon niet. Het is hartstikke oké als iemand het “beter doet dan je verwacht had” gebaseerd op voorheen behaalde resultaten. Maar in dit geval doe je meneer Wang helemaal geen plezier. “Oh, we dachten dat je fucking lelijk zou gaan zingen, want ja, zo zie je er nou eenmaal uit. Maar hééé, nu we het gehoord hebben, klinkt het eigenlijk best wel goed!” Geen compliment jongens. Nope.

* Inmiddels is het filmpje door RTL offline gegooid. 

Ik ga proberen iedere week een column te schrijven, om m’n skills te verbeteren. Ik heb dit omgedoopt tot de 52 Columns Challenge. Klik hier voor meer.
2 gedachten over ““Woooow, dat hadden we niet verwacht!!1!”

  1. thestylesubmarine

    Filmpje doet het niet meer! En ik heb het hele voorval niet gezien. Nou weet ik niet of ik daar blij mee moet zijn of dat ik nieuwsgierig ben, haha.

    1. Katie Berichtauteur

      Oh echt? Begrijpelijk. Toen hij het nog deed had hij echt 4/5 ‘thumbs down’ gehad. Hm, ik zou gaan voor blij. Het was niet echt leuk om te zien of zo haha.

Reacties zijn gesloten.