Bastille met bite

bron / bewerking door mij

bron / bewerking door mij

Toen ik Bastille vorig jaar ontdekte waren ze nog klein en schattig, nu worden ze platgedraaid door de radio en staan ze in uitverkochte concertzalen. De radio-Bastille (i.e. nummers als Pompeii, Things We Lost) is fluffy en schattig, catchy en popperig. Maar, wist je dat Bastille voor het debuutalbum Bad Blood twee hele vette mixtapes heeft uitgebracht? En die zijn GOOOOOOOED. Daarnaast hebben nog een hoop toffe b-sides en covers gemaakt. Dus, mocht je even klaar zijn met het bijna grijsgedraaide Pompeii, check Bastille’s alternatieve randje dan eens.

De eerste mixtape, Other People’s Heartache, is superbriljant en perfect. De nummers gaan vrijwel naadloos op elkaar over en zijn zo toff. Later hebben ze nog een opvolger uitgebracht, Other People’s Heartache pt. 2, die vooral uit nummers bestaat die samen met andere artiesten gemaakt zijn. Hierop hoor je vooral veel mixjes van stijlen, stemmen en nummers, inclusief good ole’ bekende nummers van Bastille zelf. Wat vinden we daarvan? Ja, tof dus.

Dit is m’n favoriet van het album:

Bastille meets Lana Del Rey meets Lux Aeterna, unf.

Of The Night was blijkbaar zo goed, dat ze hem nog eens als single hebben uitgebracht:

Toen ik dit voor het eerst hoorde, kon ik alleen maar heel erg geshockeerd  voor me uitstaren:

WAT HOE

Geen commentaar

En wat is híer aan de hand. Serieus, iedereen die beweert dat Bastille eenzijdig/saai/eentonig/tijdgebonden is: nope.

Voor als je uitgekeken bent op de albumversie van Bad Blood:

… en Pompeii:

#fangirlmode: activated:

Deze staat verder niet ergens op een album, maar eehfeskjfjd:

Vergelijkbaar met Requiem for Blue Jeans, een grote mishmash van artiesten: Bruno Mars + Rihanna + the xx + Bastille. Woop.

Nuu ik toch bezig ben… mag ik even melden dat hun ikweetnietprecieswathetis Haunt briljant vind? Jesh, ok, thanks.

En, overtuigd?

6 gedachten over “Bastille met bite

    1. Katie Berichtauteur

      Haha ja I know right, dat was dus ook mijn reactie toen ik OP’sH ontdekte. Oeh, nice, veel plezier alvast! Volgens mij zijn ze echt super live :)

  1. Irene

    Ik hou van Bastille en hun covers! Ze maken ook vlogs op youtube over hun concerten, is zeker aan te raden als je Bastille leuk vindt. Ik ben echt blij dat ik je blog gevonden heb, door jou ben ik ook naar Arctic Monkeys gaan luisteren :).

    1. Katie Berichtauteur

      Oeh ja ik heb wel eens wat Vines gezien, maar wist niet dat ze ook vlogten, thanks voor de tip! En awww dat vind ik zo leuk om te horen :) dankjewel, en enjoy AM :D

  2. Rozemarijn

    Thanks for sharing! Ik had echt geen idee dat ze zo veel samples gebruikten in hun muziek, elke keer komt er weer iets bekends voorbij; American Beauty, Kill Bill, The XX en Calvin Harris, en het toeval is dat ik hen allemaal GEWELDIG vind.

Reacties zijn gesloten.