SOS inspiratieloos SOS

Bron / Mag ik ook zo’n sexy typemachine? Misschien werkt het tikken op die ouderwetse toetsen wel inspirerend.

Help, ik heb geen inspiratie voor een column. 
Ik nam me dus een tijdje geleden voor elke vrijdag een column te gaan schrijven. We zijn nu een maand en pak ‘m beet vijf columns verder en dit is nog steeds moeiluuuuk.

Kijk, ik wist wel dat het moeilijk zou gaan worden. Ik ben niet zo’n columnmens. Ik ben meer van de random vertelseltjes, verhaaltjes of fangirltiksels. Columns zijn zo lang en serieus, met een boodschap en uitsmijter enzo. Daarnaast ben ik ook nog eens zo iemand met ‘wisselstemmingen’ wat thema’s en interesses betreft. Ik vind een hele boel leuk. Zo’n grote hele boel, dat het allemaal niet echt netjes op een rijtje past (o. a. schrijven, lezen, fotografie, architectuur, kunst in het algemeen,  films kijken, chocola eten, thee drinken, koken, mooie dingen, kleren, kleuren, tekenen, series marathonnen, hardlopen). Da’s ook waarom WBH een beetje een mess is van verschillende invloeden en dingetjes. M’n hoofd is gewoon te wild en multi-geïnteresseerd voor één onderwerp.

Daarom is dat iedere-week-een-column nog een extra uitdaging voor mij. Ik kan soms in twee dagen tien columns schrijven, maar de weken erna is mijn inspiratie dan uitgeput en ben ik eens veel meer geïnteresseerd in streetart. Ofzo. Ik zit nu dus net even in zo’n ‘dipmomentje’, waarin columns gewoon niet werken.

Dus. Ja. En nu ik dit schrijf en teruglees denk ik “Hm, dit heeft nu alsnog best veel weg van een column…”

ER IS NOG HOOP!

Ik ga proberen iedere week een column te schrijven, om m’n skills te verbeteren. Ik heb dit omgedoopt tot de 52 Columns Challenge. Klik hier voor meer.
3 gedachten over “SOS inspiratieloos SOS

  1. Lisa

    Ik vind een column altijd zo’n vage term, ik snap nooit waar zoiets begint of ophoudt (sommige ‘columns’ in bladen vind ik ook altijd maar wat nutteloos gezwets). Maar succes gewenst! :)

    1. Katie Berichtauteur

      Haha ja hè, da’s denk ik ook een van de redenen waarom ik een beetje vast zat. Aan de ene kant heb je super veel vrijheid, maar aan de andere kant wil je ook niet maar wat random gebabbel posten. Thanks!

Reacties zijn gesloten.