Ik ging naar FOAAAAAALS OMG

IMG_2063

aka die keer dat ik geen Nikon leende en het moest doen met iPhone-quality. Tja.

Oké even een miniconfession: eigenlijk luisterde ik ze hiervoor amper. Ik ben hartstikke verliefd op bepaalde nummers, maar heb nog lang niet alles van ze geluisterd. Stiekem verwachtte ik er ook niet zo héél veel van. Gewoon, een gemiddeld concert. Maar WOAH wat zijn ze GOED live
oh em gee.

Van het voorprogramma hebben we niet heel veel meegekregen, omdat we wat vertraagd waren. Volgens Twitter was het best wel saai, dus heel rouwig ben ik er niet om. Maar toen kwam de alpaca met z’n gitaar en vier vriendjes Foals op en bammm wat een energie stralen zij uit zeg. Vooral bij Inhaler was ik verbaasd door wat er allemaal uit de frontman kwam, damn. Voor de nieuwsgierigen, zo klonk het ongeveer:

maar dan iets beter. En en en de setlist was echt top, ondanks dat ik de helft dus nog nooit gehoord had:

Foals Setlist Vredenburg Leidsche Rijn, Utrecht, Netherlands 2013, Holy Fire

Ik wilde graag de playlist hier plaatsen zoals ik ook in m’n sidebar doe, maar Spotify zag dat niet helemaal zitten. However, als je hier klikt, kom je alsnog bij de playlist, yay!

Het begon nog wat rustig, maar na My Number ging echt iedereen helemaal los. Deels ook door de geweldige drummer, die tussen z’n drumjobs door opstond en het publiek opzweepte. Superrr tof. Waar ze op cd meer afstandelijk klinken, waren ze nu ontzettend betrokken. “I wanna see you dance!”. Op een gegeven moment maakte frontman Yannis zelfs een rondje door de zaal (waarbij hij vanwege z’n lengte bijna verzoop tussen de mensen, haha).

En ze deden m’n lievelingsnummer Late Night! AAAH.

Ja, laten we ook even een momentje nemen om die backing vocals uit het publiek te appreciëren.

En hier is nog een stukje Late Night want Katie + iPhone camera = niet zo’n toffe combi.

jkdaljksdf

Ik ben echt super slecht in concertreviews omdat ik het gewoon altijd tof vind. Soms erg-tof, soms gemiddeld-tof, soms toffer-dan-ik-verwacht-had, soms minder-tof-dan-ik-verwacht-had, maar eigenlijk altijd wel tof. Foals was ook tof. Superduper toffer dan ik verwacht had, om precies te zijn. Dat maakt m’n fangirlhoofdje een beetje op hol, dus sorry voor dit onsamenhangende concertverslag.

Eindbeoordeling: A+ met een cupcake en regenboogje.

6 gedachten over “Ik ging naar FOAAAAAALS OMG

  1. Charlene K

    Alpaca met z’n 4 vriendjes…. hahaha droogkloot. Ik zou ook eens naar meerdere nummers van hen moeten luisteren, nu luister ik voornamelijk alleen (nog) maar naar My Number, but wowie wat is die goed :D

  2. wiesbv

    Ik was er ook!(ik stond recht vooraan) ze waren zoooooooo goed, Everything Everything vond ik ook heel goed trouwens. Je blog is supertof!!

    1. Katie Berichtauteur

      Oh fijne plaats! Ja ja ja ze waren echt jfklsdjfklsdjsdf. EE heb ik dus een beetje gemist omdat we laat waren, wat ik hoorde klonk wel goed maar was echt te weinig om ze op te beoordelen. Maar ik zal ze nog een keertje luisteren :) dankje!

Reacties zijn gesloten.