Knee socks

Inspirerende liedjes zijn meestal m’n muze, maar interessante foto’s doen het ook goed. De foto’s van Jeff Luker roepen meteen allerlei beelden en verhalen bij me op. Zo veel, dat ik er misschien zelfs een serie van ga maken. Klik ‘lees verder’ om m’n bakseltje te lezen.

***

Ik zit op de veranda met een plakboek vol herinneringen. Ik blader door de jaren, terwijl ik geniet van mijn ochtendkoffie (zwart, twee klontjes suiker). Een gouden streepje aan de horizon verraadt dat de zon zo opkomt.

Ik zit in jouw stoel. Toegegeven, het is een fijne stoel. Alleen erin zitten, daar moet ik nog aan wennen. Er kleven te veel herinneringen aan het houten voorwerp. Herinneringen aan jou. Herinneringen die mijn hart bevriezen of op hol laten slaan. Die me vervullen met verlangen of verstikken met schaamte. Vooral verlangen. Hopeloos verlangen.

Ik stop bij mijn favoriete foto van jou. Jij in de stoel, op de veranda. Je leest een boek en hebt je been opgetrokken, omdat je net gaat verzitten. Ik klikte per ongeluk. Ik kan je gezicht niet zien. Maar dat geeft niet. Dat is precies zoals jij het wilde. We kenden elkaar nog maar net, het was onze eerste keer hier samen. Een uur later deden we voor het eerst meer dan praten. Een dag later was je weg.

De zon is opgekomen. De koffie is op. Ik sla het boek dicht en sluit de stroom.

5 gedachten over “Knee socks

  1. thestylesubmarine

    Ha, weer een nieuwe naam om toe te voegen aan Mijn Grote Fotografen Inspiratie Boekwerk (zo noem ik liefkozend mijn Worddocumentje met namen van toffe fotografen), deze kende ik nog niet. En echt een prachtig stukje heb je weer geschreven, chapeau. :)

  2. thejosephineblog

    Hei, ik ben net nieuw hier op wordpress, blogs als deze zijn lastig te vinden en ik geniet er van ! Je schrijft in het nederlands en dat blijft nogsteeds het handigste, keep up the good work !

Reacties zijn gesloten.