Rennen in de regen

hardlopen

Die door het licht fluorescerende sokken zijn obviously een fashion statement.

Als m’n huisgenootje gestrest is, gaat ze schoonmaken. Zodra ik de stofzuiger hoor of de keuken weer even blinkt, weet ik hoe laat het is. Simpele, brein-op-nul activiteiten zijn de beste manier om jezelf even helemaal tot rust te laten komen. Tijdens examenperiodes loop ik iedere dag  rond met een ander kleurtje op m’n nagels – nagelslakken is één van mijn favoriete calm-yo-titties-brain hobby’s. Sinds kort heb ik er een nieuwe bij: hardlopen. Bij voorkeur in het donker, als het regent. 

Een aantal dingen die je nodig hebt in stressvolle periodes: zuurstof, buitenlucht, beweging en afleiding. En hardlopen is de ideale manier om jezelf van die behoeften te voorzien. Wat ik zo heerlijk vind ’s avonds, is de rust. Vooral als het regent, is er geen kip op straat te bekennen op een dappere fietser na. Even met jezelf en goeie muziek op een asociaal volume de stress eruit rennen, heerlijk.

Ander leuk aspect van hardlopen is dat je – met name in het begin – zo snel vooruit gaat! De eerste dag kon ik net een basis interval rennen, nu lukt het me om in één keer 5K  te pakken. Als je een poosje niet loopt, voel je dit ook meteen, en dit werkt extra motiverend: het is zo’n kleine moeite je schoenen aan te trekken en te gaan, en het is zo lekker, dat het gewoon zonde is om je hardloopskills te laten verslonzen.

Dus lieve mensen, investeer in een paar goede schoenen en ga eens een rondje om. En nee, “maar het weer!!!1!” is geen goed excuus. We leven in Nederland. Wat verwacht je dan van het weer?

Ik ga proberen iedere week een column te schrijven, om m’n skills te verbeteren. Ik heb dit omgedoopt tot de 52 Columns Challenge. Klik hier voor meer.
2 gedachten over “Rennen in de regen

  1. Sabrina

    Wat goed dat je zo gemotiveerd bent! Ik zag elke keer heel erg op tegen hardlopen, daarom ben ik gestopt en wat meer gaan tennissen. Maar ik hoop dat ik ooit wel gemotiveerd zal zijn, al is het alleen maar voor gym haha

    1. Katie Berichtauteur

      Haha, dankje! Ja, wat voor mij dus echt helpt, is de geen smoesjes-toer. Gewoon tegen jezelf zeggen dat er geen goede redenen zijn om het nu NIET te gaan doen. En het dan maar gaan doen :’D

Reacties zijn gesloten.