NOTD: Love Illumination

IMG_4597

Ik ben niet  heel erg een meisje-meisje, maar als het op nagels aankomt … Voor mij is het echt rustgevend om tijdens het lezen voor de uni m’n nagels te lakken. Het is een soort verplicht rustmomentje, waarin je je even helemaal op iets anders moet focussen dan stukjes brein of antropologische begrippen. Pas heb ik één van m’n favoriete pastellakjes gecombineerd met m’n nieuwste aanwinst, en dit was het resultaat. Klik verder voor een 101. 

How to light up some sweet, sweet loveee

We’ll need:

IMG_4603

Eén lichter/rustiger kleurtje. Ik heb HEMA Long Lasting Nailpolish #446 gebruikt

IMG_4606

En een eyecatcher. Daarvoor heb ik Rimmel Precious Stones #001: Diamond Dust gebruikt.

Verder, niet nodig maar wel bijzonder praktisch: een basecoat, een neutrale topcoat en véél geduld.
Dan het lakken:
1) Ga naar de wc, pak wat te drinken en zorg ervoor dat alles wat je verder wil doen klaarligt zodat je NIET met natte nagels hoeft te gaan kloten (nee, nee, ik spreek niet uit ervaring als ik zeg dat natte nagels en een volle blaas niet samengaan).
2) Breng de basecoat aan en laat ‘m drogen.
3) Lak je nagels voor de helft met de lichtere kleur.
4) En lak nu de andere kant met de eyecatcher.
5) Laat drogen.
6) Herhaal. Zorg ervoor dat je steeds eerst de lichte doet, omdat eventuele foutjes dan makkelijker zijn weg te werken met de donkere.
7) Breng als alles helemaal 100% toppiejoppie droog is, de topcoat aan. Et voilà.

Als je de lijntjes extra strak wil, kun je met dunne reepjes plakband of tape de ene helft van je nagels afplakken, en daarna de andere. Dit vergt echter wel heul veel van je geduld.

