Nieuw seizoen, nieuw jasje!

Hiya folks! Het herfstseizoen is begonnen (tel maar hoeveel mensen sniffen en kuchen in de trein, dan weet je hoe laat het is). Hoog tijd om m’n blog een nieuwe look te geven, right? Mensen die al langer in het blogavontuur zitten met mij, weten dat ik soms wat impulsief kan zijn (weet je nog, toen ik van de ene op de andere dag van Blogger naar WordPress verhuisde?). Dit keer was ik zo enthousiast dat ik vergat een printscreen te maken van het before-moment (oopsie). Maar het zag er ongeveer zo uit:


En nu… well, kijk maar even rustig rond en geniet van de structuur. Bovenin de categorieën, rechts de zoekbalk, een archief (nieuw nieuw nieuw!) en de oude bekende lievelingetjes van dit moment. Wat vinden jullie ervan?

P.S. Omdat ik nog bezig ben met hier en daar het wijzigen van het formaat van een foto en ombouwen van artikels, kan het er soms even vreemd uitzien. Sorry daarvoor!
3 gedachten over “Nieuw seizoen, nieuw jasje!

  1. Sabrina

    Mooi geworden zeg! Ik vind al je favorietjes aan de rechterkant echt zo leuk altijd! Klein vraagje: is het aan te raden om van Blogger naar WordPress te swichen? Want ik zit een beetje in de tijfelfase dus ik vroeg me af wat jouw mening daarover is?

    1. Katie Berichtauteur

      Ah dankje!

      Ha, Blogger vs WordPress. Ik begon met bloggen via Blogger, en voor beginners is het een fijn medium. Je kunt gelijk aan de slag, geen enge knopjes en blogjargon, gewoon typerdetyp, klik op publiceren en klaar ben je. Daarna heb ik wat via WordPress geblogd, maar het nadeel van WordPress vond ik dat je best beperkt bent in je layout. Je kunt een hoop dingen opleuken en je hebt, vooral vergeleken met Blogger, een hoop widgets et cetera, maar verder is er weinig ruimte voor eigen invulling, ténzij je gaat betalen (wat ik nu nog niet doe). Dan kun je helemaal losgaan en doen wat je niet laten kan. Wat ik bijvoorbeeld in dit theme wel kan veranderen, is de kleur van links (die nu dus blauw is), de achtergrond (dat knitted-printje) en de widgets, dus alle zijbalken. Verder kan ik kiezen om posts zo in te plannen dat ze in die slider komen, als volledige tekst op de homepage of als ‘lees meer’ met fotootje ernaast, maar that’s it. Ik kan het formaat van de pagina niet wijzigen, lettertype is vast et cetera. Het ligt dus een beetje aan je voorkeur en waar je de nadruk op wil leggen.

      De voordelen van WordPress (en voornaamste redenen dat ik teruggeschakeld ben naar WordPress):
      – persoonlijk vind ik alle themes er net iets professioneler uitzien. Blogger is leuk, maar heeft toch altijd ergens dat ‘ponyblogje van m’n nichtje van 10′-uiterlijk dat je met héél veel moeite (en door zelf te coderen) aan kan passen. Aangezien ik niet zo goed ben met codes en lay-outs, vond ik het fijner als WordPress zelf voor mij het meeste werk deed wat dat betreft.
      – je dashboard op WordPress is strakker, professioneler en gebruiksvriendelijker. Je zal even moeten wennen aan de manier waarop alles is opgesteld, maar het is net iets fijner dan bij Blogger.

      Overall is WordPress een professioneler medium, en ik ben zelf blij met de keus te switchen.

      Wat je ook zou kunnen doen, is even een sideblog op WordPress beginnen om te testen of het wat voor je is. Uiteindelijk is het toch een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeuren, en is het heel erg afhankelijk van waar jij de nadruk op wil leggen en waar voor jou de prioriteit ligt.

      Sorry voor dit megaverhaal haha. Als je nog meer vragen hebt, mag je ze altijd stellen (:

Reacties zijn gesloten.