Tip: La Blogothèque

La Blogothèque is een Frans film- en muziekproject dat “de manier waarop mensen muziek ervaren, verandert.” Grote namen als Arcade Fire, Bon Iver en Mumford & Sons hebben ze gefilmd, maar ook kleinere artiesten zoals The Walkmen en Yeasayer. De kwaliteit van de muziek is ontzettend goed, en persoonlijk kan ik geen genoeg krijgen van de filmpjes. Check vooral deze eens:

Dit is het filmpje dat me verliefd heeft gemaakt op Foals. Zo dromerig en intiem, wouw! (Toevallig ook het eerste LB-filmpje dat ik ooit gezien heb, dus een soort dubbele ontdekking)

Iemand anders die ik via LB ontdekt heb, like

SWEET SWEET LOOOOOVEEEE

Waarschijnlijk m’n favoriete LB van dit moment. De combinatie van muziek en beeld is hier écht perfect. Degene die Sigur Rós met wat kale peertjes onder de Parijse kanalen heeft geplaatst, is een genie.

Deze moet je ook vooral kíjken – Phoenix in de tuinen bij Versailles, dat levert mooie beelden op

Ken je Kodaline al? If not, kijk, (luister) en geniet:
http://www.youtube.com/watch?v=szlyBlwBmP0

Zit je even rustig te roken in het park, komt Alt-J ineens muziekjes maken. HALOOOOHAHF.

Zie die mensen, gezellig in een Parijs metrostation met BON IVER.

’t Is maar een teaser, maar wel een hele mooie

HALF MOON RUN!!!11! Deze kwam ik tegen tijdens het samenstellen van dit artikel, laat HMR nou net m’n momentele fave zijn. Wouw omg lemme fangirl

Fancy lichtjes maken me altijd blij, dus dat lijkt me een goede afsluiter van ons muzikale momentje.

2 gedachten over “Tip: La Blogothèque

Reacties zijn gesloten.