The Constant Gardener

Lang, lang geleden, toen ik nog op de middelbare school zat en films keek tijdens Nederlands, heb ik The Constant Gardener gezien. Ik miste toen wat van de details van het plot doordat de 129 minuten in drie stukken waren gehakt, om zo in de drie kwartier durende lesuren gepropt te kunnen worden. Gisteren keek ik hem opnieuw met een aantal van mijn unit mates en FDJKFSJKSDFJ PIJN. Waarom ik toch altijd weer begin aan films die je hart verscheuren, vertrappen, verbranden en/of verwoesten is mij ook niet helemaal duidelijk, maar het begint een slechte gewoonte te worden.

Ah gossie wat een lief chick flick-momentje, aw aw aw liefde op het eerste gezicht happily ever after aw lord Voldy de prins op het witte paard :3 OH NEE WACHT. IK HERINNER ME NET HET BEGIN VAN DE FILM. OHJA. NEVERMIND EY. / bron beeld

Neemt niet weg dat het een goede film is, met een heel interessant plot en ontzettend mooie beelden. De hele film bestaat uit flashbacks en flashforwards die bij elkaar in een grote pruttelpan worden gegooid, waardoor je op en neer wordt gezapt en goed op moet blijven letten om de verhaallijn te begrijpen.

De IMDb-samenvatting luidt als volgt: A widower is determined to get to the bottom of a potentially explosive secret involving his wife’s murder, big business, and corporate corruption. en dat vat de boel mooi samen. We beginnen bij het overlijden van zijn vrouw, vliegen dan terug naar hun eerste ontmoeting en daarna wordt alles ertussenin op niet-chronologische wijze verteld. Deze manier van vertellen maakt de film soms erg verwarrend, maar zorgt wel voor constante spanning, waardoor je niet snel de aandacht verliest. Me likey (vooral als het al na twaalven is en ik me moet focussen. Dat lukt niet vaak, maar tijdens het kijken van The Constant Gardener had ik nergens problemen mee).

Oh, bonus leukheid: Ralph Fiennes aka Lord Voldemort speelt de hoofdrol.

Aanschouw hier de trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=r4iTjavIkbk

