I ❤ Balthazar

© Charlie De Keersmaecker

Ik ben kritisch, snel verveeld en stel hoge eisen als het op muziek aankomt. Ik kan een hoop appreciëren, maar er is meer nodig dan dat voor ik een artiest daadwerkelijk aan m’n ❤-lijst op Spotify toevoeg. Echter, als ik je eenmaal in m’n hart gesloten heb, kom je er niet meer uit en hou ik forever and ever van je. Ik zet je uren en uren op repeat, spam vriend en vijand met je laatste single en m’n persoonlijke favorieten en leer al je nummers van voor tot achter. Mijn nieuwste grote liefde? Balthazar. Ik heb ze live gezien op Appelpop en woaah wat waren ze goed!

Balthazar komt uit België en valt onder het geweldig brede genre van ‘indie/rock’. Tot nu toe hebben ze twee albums uitgebracht: Applause (2010) en Rats (2012). Dat laatste is zo’n typisch gevalletje van fucking perff met een randje asjkdlasjksd. Mocht je ze graag eens willen beluisteren, dan raad ik je hun optreden op Best Kept Secret aan:

Momenteel tourt m’n liefje als voorprogramma van Editors door Europa.

