2x Liebster Award

liebster-award
De Liebster Award – de meeste mensen in blogland zullen hem wel eens zijn tegengekomen. Voor de newbies: het is een award die als een soort tag doorgegeven wordt aan beginnende bloggers, om ze een zetje in de rug te geven. Iris van Er Was Eens Een Blog was zo tof mij te nomineren voor de Award, wat betekent dat ik haar elf vragen ga beantwoorden. Waarna het aan mij de eer is om elf vragen te verzinnen en elf beginnende bloggers te nomineren. Well – allons-y! 
Tijdens het editen van mijn antwoorden op Iris haar vragen, kwam ik erachter dat ik nog eens genomineerd was, dit keer door Rosanne van The Style Submarine. Dat maakt 2×11=22 (yes we can maths!!!1!) vragen om te beantwoorden.

1
Iris: Wat vind je het leukst aan bloggen?
(Ga ik nu al een cliché antwoord geven? Ja? Durf ik dat aan? Oké komt-ie:) de interactie tussen lezer en schrijver. Via de interwebz krijg je ontzettend gemakkelijk feedback en tips van anderen. Dat kan in het begin heel eng zijn, maar het levert ook veel op.  Er is geen betere motivatie dan de waardering van anderen. Verder hou ik van de vrijheid en het relaxte gevoel wanneer ik iets van me afschrijf. Oh, last but not least (eigenlijk geldt dit voor al het schrijven) dat gevoel wanneer je klaar bent met een stuk waar je een hele middag op hebt zitten broeden. Best feeling ever.

Rosanne: Wat is jouw ‘unpopular opinion‘?
Ik hou niet van macaroni.

2
Iris: Wat is je ideale toekomstbeeld?
Eentje waarin ik mijn geld kan verdienen met wat ik het liefst doe – schrijven. (Oh, en wereldvrede, uiteraard). 

Rosanne: Als je één item mocht kopen, waarbij  het prijskaartje niet uitmaakt, wat zou het dan worden?
Een kast vol LP’s (de speler zelf regel ik dan wel via de Kringloop).

3
Iris: Als ik een superkracht zou hebben zou ik…
Nooit meer te moe, ziek of hongerig zijn om iets te doen. Ken je dat balkje van de Sims, met daarin hoe je Sim zich voelt? Mijne zou altijd vol zitten. 

Rosanne: Welke stad (waar je nog nooit bent geweest) wil je graag bezoeken & waarom?
Kopenhagen. Ik hou heel veel van Scandinavië. Op m’n bucket list staan ook nog Finland en IJsland, maar #1 is toch Kopenhagen, vooral vanwege Christiania.

4
Iris: Wat zou je liever doen: Uit een vliegtuig springen OF insecten eten?

Ik ga voor het vliegtuig. Maar dan wel met parachute.

Rosanne: Wat is jouw mening over kringloopwinkels en dergelijke? Vies of juist een schatkist van goedkope spullen?
Schatkist. Jesh, sommige dingen zijn wat smerig, maar dan a) koop je het toch niet of b) maak je het schoon/breng je het naar de stomerij/maak je op een andere manier gebruik van je schoonmaakskills. Dit doet me eraan denken dat ik voor een stoel en lamp voor mijn kamer de dichtstbijzijnde Kringloop maar eens een bezoekje moet gaan brengen. Dus thanks voor de reminder!

5
Iris: Welke taal zou je nog ooit willen leren in je leven?
ZWEEDS. Ik hou van de taal, het klinkt zo mooi en sprookjesachtig. Verder ga ik volgend semester waarschijnlijk Duits leren.

Rosanne: Wat is je favoriete Youtube-kanaal?
danisnotonfire 

6
Iris: Wat is het vreemdste dat je ooit hebt gedaan/gezien?
Ahh dit soort vragen zijn altijd zo lastig hè. Ik heb vreemde dingen gedaan en gezien, maar het meest vreemde? Misschien die keer toen ik een nacht doorhaalde op een Noorse school en toen de zon zag opkomen. Of toen ik sliep in een zeilboot in een haventje. Of die keer dat ik kampeerde in een random weiland, terwijl het keihard regende. Of die keer dat ik de Arctic Monkeys live zag op Best Kept Secret (niet vreemd, maar wel een bijzondere, geweldige bijna surrealistische ervaring, wouw!).

Rosanne: Wie is je favoriete band/zanger/zangeres/dj?
Ik hou heel erg veel van de Arctic Monkeys, en momenteel zijn ze wel mijn meest afgespeelde dus ik denk dat ze een soort favoriet te noemen zijn? Maar daarnaast hou ik ontzettend veel van Muse, The Black Keys, KAIZERS ORCHESTRA, Tame Impala, Foals, en zo veel meer.

7
Iris: Wat is je favoriete lied op het moment?

Arctic Monkeys – Why’d You Only Call Me When You’re High?

Rosanne: Wat studeer je/wat wil je studeren & waarom?
Ik studeer momenteel aan University College, dat volgens het Liberal Arts&Sciences principe werkt. Ieder semester stel ik m’n eigen curriculum samen (binnen bepaalde eisen, zo moet ik minstens één vreemde taal volgen en minstens één van binnen de disciplines Humanities, Social Science en Science hebben gevolgd). Dit semester heb ik Cognitive Neuroscience, Introduction to Literature, Introduction to Anthropology en Research in Context, wat een soort basic-course is waarin je leert hoe je academisch moet schrijven en hoe je research en dergelijke aanpakt. Ik ben van plan me hierna vooral te focussen op Humanities + Social Science en uiteindelijk mijn curriculum zo in te richten dat ik ermee aan de slag kan binnen journalistiek. 

8
Iris: Wat is je grootste talent?

Schrijven, denk ik. Gedachten omvormen tot woorden en die weer samenvoegen tot zinnen, ze aaneenrijgen tot alinea’s en zo teksten vormen.

Rosanne: Welk tijdschrift heb je het laatst gekocht?
OOR, een muziektijdschrift dat ik iedereen die van muziek houdt, in welke vorm dan ook, aan kan raden.

9
Iris: Waar kun je absoluut niet tegen?

Vroeger zou het antwoord OPEN DEUREN zijn. Maar sinds ik op een campus woon, vind ik open deuren juist fijn, omdat je je dan niet zo afgezonderd voelt. Ik kan aan de andere kant niet tegen absoluut gesloten ruimtes ’s nachts – er moet een raam openstaan voor frisse lucht, anders krijg ik hoofdpijn. Oh, en (koude) gekookte eieren. Ugh.

Rosanne: Waar lees je, naar jouw mening, te weinig over op andere blogs?
Ik ben altijd in voor een nieuwe blog die zich focust op lifestyle en kunst, met name muziek. Ik denk niet dat er per se te weinig blogs/sites zijn die zich richten op cultuur, kunst, enz., maar ik denk dat daar meer ruimte voor originaliteit is en ik ben er vrij zeker van dat er veel meer blogs zijn die draaien om fashion en beauty.

10
Iris: Wat zie je als je nu naar links kijkt?

Een gebouw op de campus, en iets dichterbij een kopie van Dante’s Inferno en een notitieblok van de HEMA. En een pen.

Rosanne: Wat ga je morgen doen, heb je plannen?
’s Middags heb ik een college voor Literature, daarvoor ga ik waarschijnlijk bezig in Calvino’s If on a winter’s night a traveller of wat Cog Neuro samenvatten. Verder niet echt.

11
Iris: Waar ben je verslaafd aan?

Muziek, thee, koffie, schrijven, lezen, komma’s.

Rosanne: Wat hoop je nog te bereiken met jouw blog?
Ik ben al trots op mezelf als ik het volhou tot 31 december de boel draaiende te houden, dus laten we beginnen met dat doel: vanaf nu tot en met het eind van 2013 proberen iedere week minstens één artikel te posten. Verder weet ik nog niet precies welke kant ik op wil – een deel van me wil zich gaan richten op één onderwerp, maar aan de andere kant wil ik graag bezig blijven met meer brede, lifestyley dingen. Dus, laten we hopen dat ik rond het nieuwe jaar ook weet wat ik precies wil met deze blog.

Well then, tijd om de award door te geven aan deze elf lieverds:
Rosalie, van I’m Just This Awesome
Rosanne, van The Style Submarine (wooh ik zie net dat je hem eerder ook al gekregen hebt, you go girl!)
Magali, van Girl with the French name
Sabrina, van No Heels Required
Maaike, van A Thousand Dandelions
Kelly, van VanillaLooks
Elize, van t w i n t i g z e s
Jess, van Solly Sunday
Jill, van Jill who ?
Jane, van Jane’s Addictions 
En, jou. Jij daar. Lezer. Heb je een blog, heb je minder dan 200 followers en voel je je aangesproken? GOODIE. Bij deze nomineer ik jou ook voor de Liebster Award. Wat dus betekent dat jij mijn vragen beantwoordt, elf andere mensen nomineert en weer elf vragen bedenkt voor hen. Spread te love, en laat weten in de comments of je ook daadwerkelijk gaat antwoorden of niet want ik ben nieuwsgierig.

DE ELF VRAGEN VOOR DE GENOMINEERDEN WOOHOEEAH.
1. Vertel eens een leuk verhaal over jezelf?
2. Welke kleur heeft je fiets?
3. Wat zou je nog graag eens willen leren?
4. Wat is je favoriete taal?
5. En nu we het toch over favorieten hebben … favoriete film op dit moment?
6. Hoe kwam je erop te beginnen met bloggen?
7. En hoe kwam je op de naam van je blog? Wat betekent het?
8. Wat is je grootste celeb crush?
9. Hoe ziet je schooltas eruit?
10. Omschrijf jezelf eens vanuit het perspectief van een ander?
11. Vind je dat een vraagteken achter een random opdracht de zin verandert in een vraagzin of niet?

Enjoy muchos en vergeet niet linkjes te posten als je de vragen beantwoord hebt!

7 gedachten over “2x Liebster Award

  1. Sabrina

    Ik was eerst hardop aan het lachen om het zinnetje ‘ Waar ben je verslaafd aan?
    Muziek, thee, koffie, schrijven, lezen, komma’s’ (geen idee waarom ik dat zo grappig vond, maar toch!), toen ik zag dat je me hebt uitgekozen als volgende! Super lief, ben ik echt heel blij mee! Dank je wel!

  2. Ayla

    Je schrijft leuk! :) Zweeds lijkt me moeilijk om te leren, het klinkt zo vreemd en het lijkt ook niet echt op een andere taal (van de talen die wij leren op de middelbare school dan)

    1. Katie Berichtauteur

      Thanks :D haha ja deels is dat ook wat me erin trekt, juist omdat ik er geen ervaring mee heb, zou ik het wel willen leren haha.

Reacties zijn gesloten.