Confession time

true-blood_title-sequence_258

… I’m hooked – on V.

Over het algemeen vind ik vampiers drie keer niks, tenzij we spreken over het originele, badass type à la Dracula. Twilight? Nee bedankt. The Vampire Diaries? Te sloom. Sinds kort is hier verandering in gekomen, toen ik voor de lol eens een andere vampierenserie opzette: True Blood.
My goodness – deze serie is goed! Het is precies mijn ding: bovennatuurlijke actie, een scherp randje, duistere humor en ZO VEEL geweldige personages. Toegegeven, Bill McGoodguy Vampier vind ik wat vervelend met z’n ‘Sookeeeeh……..’. Maar gelukkig zijn er genoeg andere badass vampieren om de boel weer in evenwicht te brengen.

Like I said – humor

True Blood speelt zich af in Louisiana, in een wereld waar vampiers uit de kist zijn gekomen. De serveerster Sookie met telepathische gaven ontmoet vampier Bill, met wie ze – uiteraard – een relatie krijgt. So far, so good (en het klinkt nu wat cliché maar sssst). Het leuke aan de serie is dat het niet, in tegenstelling tot bepaalde andere vampierenseries alleen maar draait om de liefduuuh oh wat romantisch omg de vampier redt het arme meisje in nood wat cute ik wil ook een vampierboy blablabla. Nee, het plot draait om moordlustige vampiers en lijken, mensen die strijden tegen de vampiers en vampiers die vechten voor hun rechten. En naar mate de seizoenen vorderen, komen er steeds meer interessante bovennatuurlijke wezens bij. Like.

Laatste reden nodig om te gaan kijken?

Sexy Scandinaviër als badass vampier, wat wil je nog meer?

5 gedachten over “Confession time

  1. irisb92

    Ik hou van deze serie! Ik ben sinds een tijdje weer opnieuw begonnen vanaf seizoen 1. Inderdaad geweldige personages. I love Eric Northman :)

Reacties zijn gesloten.