The fellowship of the opblaaszwembad

zwembad2

Het zonnetje schijnt (hard), de lucht is blauw… en verkoeling is ver te zoeken. Dus wat doe je als oververhitte Katie op je vrije maandag? Je maakt je eigen zwembad! – Wat nog een aardige opgave bleek.

Missie A: lokalisatie van het bad
Ik woon in een oud huis met minstens drie zolders en twee opberghokken. En waar het bad zich had verstopt? That’s the question. Dus ik ging naar m’n vader, deelde Missie Zwembad mee, en vroeg of hij wist waar het bad opgeborgen was. Zolder 1, dacht ie. Dus ik gewapend met sleutel naar zolder 1 (wat nog een heel gedoe was aangezien zolder 1 verstopt was achter twee luiken die uit het plafond vielen, en alleen te bereiken waren door met een been op het bureau en het andere been op het trappetje naar de hoogslaper van m’n zusje te staan – gelukkig ben ik zo acrobatisch ingesteld). Korte inspectie na lange queeste op zolder 1 leerde me dat het badje zich daar niet schuilhield. Op naar zolder 2 dus. Wederom geen succes, maar wel een hoop hitte, spinnen en zooi. Op zolder 3 leek ik hem ook niet te kunnen vinden en ik wilde Missie Zwembad al bijna opgeven, tot ik bij het verlaten van de zolder ineens een doos zag, verstopt onder een berg slingers, met daarop ‘BAD’. Ik tilde de kerstversiering op en, jawel, erboven stond het woord ‘ZWEM’.
Missie A: volbracht.

Missie B: blowjob
Tipje van de ervaringsdeskundige: waar mogelijk, blaas alleen een opblaasbaar voorwerp op als je a) een conditie van een atleet hebt en/of b) beschikking hebt over een medeblazer (evt. met atletische superlongen). In ieder ander geval is het aan te raden een automatische pomp te kopen of de stofzuiger op te voeren want mon dieu blazen in de hitte is geen pretje. Maar ik moest en zou een badje hebben, dus een uur later was ook missie B volbracht.

Missie C: verkoeling
Na het opblaasavontuur restte me nog één taak: het vullen. Gelukkig werkte de tuinslang mee en kon ik tijdens het vollopen van het badje alvast gaan zitten, waardoor het hoofddoel al deels bereikt werd.

Moraal van dit verhaal: luister niet naar je vader als het om opblaaszwembaden en zolders gaat en koop een pomp.

